Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Helene - 27 februari 2010 09:38

Lördag! Sambon ska jobba och jag ska städa. Jag kan inte städa utan musik och eftersom jag inte finner städning nöjsamt så lyssnar jag alltid på musik som gör mig på gott humör och eftersom jag alltid tycker att allt var bättre förr (även musiken) så blir det som alltid några gamla favoritplattor som åker på. Jag börjar dock inse att "- Damn, det var länge sedan den här plattan släpptes" och " - Damn, jag börjar därmed bli gaaaammal...."


Som denna t ex; The B-52's och "Love Schack". Kom ut -89, då var jag 20 år, i blomman av min ungdom....! Men jag blir nästan som en 20-åring på nytt när jag lyssnar på den.


http://www.youtube.com/watch?v=leohcvmf8kM


Nästa är en storfavorit och nu börjar vi nästan snudda vid barndomen eller i alla fall nedre tonåren; Madness och "Our House". Släpptes -83 och då var jag inte mer än 14 år *hjälp*. Tycker fortfarande att låten är en top-10 på världslistan.


http://www.youtube.com/watch?v=KwIe_sjKeAY


Så, fram med dammsugare och mopp och på med volymen!


 




Ovido - Quiz & Flashcards