Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

Fler foton

Av Helene - 19 juli 2008 10:53

Jag tror vi fortsätter på Spanieltemat, eller rättare sagt en trolig spaniel. Men vilken? Därefter en sk klockren! Visst är vovven på det andra fotot en släthårig tax!?





 
 
Ingen bild

Lisbeth

19 juli 2008 22:28

Underbara foton! Vilken fin tidskänsla!

Ang raser/rasvarianter var det ju på så vis att många av dagens hundraser var inte ens påtänkta vid de aktuelle fototillfällena, andra var sedan långliga tider alldeles "färdiga" och förbluffande typtrogna, som ex. vis dalmatinern och taxen. Den lilla lurviga vita är säkret en malteser, då dessa hundar var populära och den sista hunden är en dvärspaniel, kan man väl våga sig på att gissa - gränserna mellan små Toy Spaniels var ju flytande.

Och, precis som Helene påpekar, många raser har ju utvecklats vädeliga. Pekingese t.ex såg vid förra sekelskiftet och flera decennier framåt, ut mer som tibetansk spaniel. Dagen pekingese har engelska uppfödare gjort om till en kort hund utan nos och i en sky av päls...

Dalmatinern

 
Ingen bild

Helene J

20 juli 2008 08:31

Tack söta Lisbeth för att du kommenterar. Jag blir verkligen jätteglad.

Vet du, jag funderade också på om det var en Malteser.

Min husbibel, "All världens hundar" av Bo Bengtsson och Ivan Swedrup samt foton av Åke Wintzell har 25 år på nacken. Den första utgåvan kom redan 1973 men jag har den fjärde omarbetade upplagan från 1983(köpte den när jag var 14 år). Bara på 25 år har det hänt en hel del. Jag ska skanna fotot på den Tibetanska Spanieln och det vore jättekul om du ville kommentera bilden.

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 18 juni 2010 20:04

Hinner inte med bloggen just nu. Vacklar ur sängen i ottan, fixar mig inför arbetsdagen, sticker hemifrån vid 06.45 *piiip*. Äntrar kontoret, arbetar hårt och intensivt men med ett leende på läpparna. Vacklar hem vid 5-snåret, äter, roar mig med dive...

Av Helene - 6 juni 2010 13:53


Sköna söndag! Sambon är åter igen på kurs. Jag och yngsta sonen tog en promenad till affären. Jag lyssnade på musik via mobilen och tog några danssteg på vägen. Sonen låtsades som om han inte kände mig.    Skön och härlig har helgen verkligen va...

Av Helene - 28 maj 2010 18:44


Jag är fullständigt galen i brittisk och Irländsk film och tänkte tipsa om 5 filmer  som jag tycker att man ska se. Först ut och på plats 5 är filmen "Withnail & I" från 1987 med Richard E Grant och Paul McGann i huvudrollerna som de två arbetsl...

Av Helene - 15 maj 2010 14:58

Vilken vecka! Har drabbats av en inflammation i en ankel/vrist och har därför varit tvungen att plocka fram mina gamla kryck-käppar för att klara av att ta mig fram. Smärtan är olidlig och jag kan - trots käpparna - bara gå med små, små myrsteg. Det ...

Av Helene - 8 maj 2010 13:50

Oj vad dagarna ramlar på. Bloggen hinns inte med och lite trötter är jag allt av allt nytt men lycklig, glad och nöjd. I mitt tidigare inlägg skrev jag om lilla M, en liten vovve som får följa med min arbetskamrat till jobbet ett par dagar i veckan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards