Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Helene - 24 augusti 2009 19:32

I går kom sambo och barn hem från en 4-dagarsresa till Göteborg. Jag gillar på sätt och vis att vara ensam men bara dagtid. Att sova själv är dock inte riktigt min grej. Inbillar mig alltid att någon ska bryta sig in. Och med bara marsvin som vakthundar så blir man något nervig. Nåväl, för att göra saken "bättre" en kväll  under min ensamhet, valde jag ut en film ur hyllan som jag alltid tidigare valt bort av olika anledningar och därmed aldrig sett, nämligen "Twilight". Hur jag tänkte här vet jag inte. Mörkrädd och ensam och fram åker en Vampyrfilm (!?). Nåväl, på med denna - som jag trodde - tonårsfilm och efter en kvart eller så finner jag mig själv sitta och tråna över den "manliga" huvudrollskaraktären "Edward Cullen" spelad av Robert Thomas Pattinson. I filmen är denna karaktär, dvs Edward Cullen, en 17 år gammal High School Student som i själva verket är en bra mycket äldre person och vampyr. Det här är ju synnerligen pinsamt. Jag fyller medelålders nu i veckan och finner mig själv sitta och tycka att en skådespelare "half my age" är omåttligt tilltalande. Sambon och barnen får härmed aldrig  lämna mig ensam igen. Gud vet vad jag sitter och trånar efter nästa gång.

Ovido - Quiz & Flashcards