Alla inlägg den 6 april 2010

Av Helene - 6 april 2010 14:21

Varmt tack för alla gratulationer, både här i bloggen samt via privata mailen och telefon. Jag lever fortfarande i ett lyckorus men inser att det verkligen är på tiden att jag kommer igång och arbetar igen. Det är något som märks än mer tydligt när man inser vad det är man sitter och funderar på hela dagarna. Tex fann jag nedanstående nostalgifoto och utbrast "- Åååååååå, barndomsminnen, sånna kryddburkar hade mor och far". 


Men så kom jag på att mor och far alltid storhandlade på Martin Olsson och "stödhandlade" hos Metro. Varför hade de Coop/Konsums egna kryddmärke? Satt och grubblade på detta en bra stund tills jag kom ihåg att när jag var barn fanns det en närbutik där vi bodde vilken var i Konsums regi. De måste ha smitit in där ett antal gånger när de glömt något och inte orkade fara iväg till ovan nämnda matgrossist/matvarubutik. Det är just sådana funderingar som tenderar att ta över när man inte har "viktiga" saker att fundera över.


Nåväl, kryddburkarna skriker nostalgi - i alla fall hos mig - så jag delar med mig av "nostalgi-kicken".

 

Ovido - Quiz & Flashcards