Alla inlägg den 8 april 2010

Av Helene - 8 april 2010 14:24

Försöker planera lite, både viktiga och mindre viktiga saker.


Till de mindre viktiga hör att baka Bagels i helgen. Alla som känner mig vet att jag avskyr att baka för att jag helt enkelt är urusel på det. Misslyckas för det mesta men jag har några säkra kort och dessa brukar alltid bli bra; Kanelbullar, Scones, Filmjölkslimpa och Rosenbröd. Men nu ska jag faktiskt testa att göra Bagels. Nybakta Bagels med rökt lax och Philadelphiaost är himmelskt gott.


De viktiga sakerna handlar bara om planering. Listor som skrivs, diskussioner runt semesterar och vilka veckor som vi ska vara lediga, noteringar i kalendrarna om resor å tjänstens vägnar (både för M och undetecknad), utvecklingssamtal i skolan, barnens tandläkarbesök och typ " - Vilken helg ska vi rensa i källarförrådet?"


Man vet att man lever men just nu älskar jag att leva!   Mitt liv, mitt val och jag vet att det alltid går att resa på sig även om jag själv många, många gånger i mitt liv befunnit mig "6 feet under".


Så därför passar denna låt så bra även om videon just i detta fall handlar om ond bråd död i form av mord. "It's my life" med gruppen No Doubt. "It's my life" är en typisk låt som jag minns från mina tonår på 80-talet, då skriven och framförd av det brittiska bandet Talk Talk. Sommaren 1995 var jag och M och såg Neil Young på Sjöhistoriska (se tidigare inlägg). Förbandet var ett - för oss - okänt band, nämligen No Doubt. Sambon som i stort sätt bara lyssnade på punk och ska-musik under sin uppväxt nickade gillande och jag blev helt såld. Ut på scenen kommer denna energiska sångerska som inte stod still en sekund (ja, hela bandet öste på i 110 km/tim). Hon iklädd tartanrutiga byxor och bara tog mig med storm. Jag har lyssnat sönder deras två första plattor.


Som sagt var, No Doubt gjorde för ett antal år sedan en cover på den ovan nämnda gamla 80-talslåten "It's my life" och resultatet blev helt okej. Men mest älskar jag Gwen Stefanis outfit i videon, den hon bär i domstolen. Check it out! Måste ringa mamma och höra om hon har sparat sina gamla knytblusar.


Länk till It's my life



Ovido - Quiz & Flashcards