Alla inlägg den 11 april 2010

Av Helene - 11 april 2010 15:53

Å tjänstens vägnar, kommer jag i slutet av augusti befinna mig ett antal dagar på annan ort då det årliga stora eventet inom min branch går av stapeln. Ett event som har många års tradition. Satt därför och kikade på foton från tidigare års event för att få en känsla för arrangemanget. Det är helt enkelt ett event där deltagande föreningar har en monter som de väljer själva hur den ska utformas. Mer än så säger jag inte just nu.


Nåväl, satt och kikade på foton som sagt var och fann denna bild, tagen för två år sedan. Så här hade en förening inrett sin monter. Tidsenligt med en gammal skänk, spetsduk , gamla fotografier och.....OCH....Vad skådar mitt vänstra öga? Jo, en porslinsfigurin i form av en Sealyhamterrier. Det är ett tecken! It was ment to be! Det är ju det jag säger.

  För övrigt letar letar jag lämplig klänning. Ja, det är lika bra att börja i tid annars kommer jag vara ett hysteriskt vrak sista veckan innan. En av kvällarna under detta event är det nämligen stämmomiddag (nej, nej, jag har inte fått arbete på regeringskansliet) och en lämplig klänning bör bäras. Att döma av foton från de tidigare åren så verkar det inte så viktigt att klä upp sig öht men HALLÅ, så var inte jag uppfostrad så en klänning av något slag bör införskaffas sedan behöver den inte vara så extremt extravagant men en stämmomiddag är väl ändå en stämmomiddag!?

Ovido - Quiz & Flashcards