Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Helene - 13 oktober 2009 15:58

Utan att gå in för mycket på orsaken till min frånvaro så kan man lugnt konstatera att antingen landar man hårt, mjukt eller så landar man inte alls. Så är det!


Utöver det så har Bloggagratis ändrat allt! Ja, det har väl knappast förbigått någon. Jag sitter som ett fån och fattar ingenting. Jag som brukar kunna lägga in bilder där jag vill ha de i texten, kliar mig nu i huvudet och och väser fram väl valda ord framför datorn.


För att lugna mina spröda nerver släktforskar jag, löser korsord, tittar på gamla fotografier och dagdrömmer om små vita clowner. För att hålla livet igång städar jag, rensar ut, lagar mat och kämpar på i största allmänhet. Jag har t om anmält mig som frivillig till att indexera svenska kyrkoböcker från 1700-talet. Ingen ersättning i varken kronor eller ören men vad gör man inte för att hålla huvud och hjärta igång.


Nu blev det då en liten paus för att lugna nerverna och då passar jag på att njuta av bifogat foto. Bilden kommer från Örebro Stadsarkivs bildarkiv och deras hemsida och de godkänner privat publicering så länge man uppger dem som källa. Så då gör jag det. Det är en reklambild för en Damfrisering i Örebro anno 1938.  Njut av en fantastisk och så tidsenlig frisyr.


Bildkälla: Örebro stadsarkiv/Fotograf Fotoateljé Ebba Sundevall & Co


 

Ovido - Quiz & Flashcards