Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Helene - 31 oktober 2009 16:52

Roligare än så blir inte rubriken. Redan vid rubriksättningen tog det stopp. Vissa dagar stirrar man på skärmen och har verkligen inget vettigt att förtälja. Har gått en långpromenad. Skönt! Har lagat mat, både köttgryta och en dubbel sats av köttfärssås. Smart och ekonomiskt! Skurat badrummet. Varför har vi alltid tandkräm på golvet? Läcker det från någons mun?


Det enda jag inte gjort idag men som man borde/ska, är att besöka kyrkogården. Men det beror på att 1) Jag är ganska ofta och tittar till mina mor- och farföräldrars gravar ändå. 2) Halva släkten är där idag med ljus och kransar.

3) Jag brukar åka och tända ljus vid advent eller dagen före julafton istället.


Just nu sitter jag och dricker te och läser ett par bloggar. Ser att min kära vän Ingrid myser ikapp med både det ena och det andra. Därför lägger jag upp en liten bild tillägnad en urmysig och go vän, dvs Ingrid. Jag vet att hon gillar sk. Pin-up Art vilket jag också gör. Jag hade ett antal bilder på kylskåpet i min ungdom, innan jag skaffade en egen familj (undrar vart de har tagit vägen?). Har haft en fundering på att beställa ett gäng inramade förstoringar men konstaterar att med en hormonstinn 14-årig son (snart 15) hemma som har ett gäng lika hormonstinna kompisar, så kanske det skulle anses som lite opassande. Eller?


 


Ovido - Quiz & Flashcards