Alla inlägg under april 2010

Av Helene - 4 april 2010 16:08

......undrar ni kanske? Tja, jag kan ju säga si så här; Just nu letar jag lämpliga "tacksamhetspresenter" som ska skickas till två personer som stöttat mig (viskar tyst så de inte hör; Lilla I och L). Har inte velat säga något innan alla papper var skrivna  (vidskeplig till max) men nu har det gått ett antal dagar och de verkar inte ha ångrat sig. Om tre veckor börjar jag!


I GOT THE JOB!   


Går omkring här hemma som en lallande fåne med ett stort leende över hela ansiktet. Över 80 sökande och efter två intervjuer valde de lilla jag. Vi var sju personer som kallades till en första intervju. Av oss sju valdes två ut till en andra intervju. Även om jag är så in i bomben lycklig så kan jag inte låta bli att sända en tanke till min konkurrent som var så snubblande nära. Det kunde lika gärna varit jag som föll på mållinjen.


Detta är inte bara ett arbete, det är ett drömjobb. Jag kommer att få arbeta med ett av mina största intressen. It was ment to be!


Som alltid måste man dock fortsätta att stå med båda fötterna på jorden. Jag ska därmed inte "go bananas" och frossa hej vilt i antikviteter och underbara vintage-klänningar (bara liiiite). Förresten så hade jag ögonen på en klänning som jag hade lovat att köpa i present till mig själv om jag fick jobbet. Snopet då jag upptäckte att den hunnit bli såld. Så jobbet är mitt men inte klänningen. Well, well, you win some, you lose some!

  

Ovido - Quiz & Flashcards