Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Lilla jag? Moi?

Av Helene - 17 oktober 2009 12:00

Lilla jag? Moi? Skulle jag? Menar ni allvar?


Ja, vadan denna rubrik och något förvirrade inledning på detta blogginlägg? Jo, det är si så här; Jag har blivit kontaktad av en journalist på en ganska välkänd tidning. De vill att jag ska skriva en artikel för deras tidning inom ett av de områden som jag brinner för. Mer kan jag inte säga. Kontakten har inte gått via denna blogg utan via ett helt annat forum. Jag är smått chockad och vacklar mellan "Åh, vad kul" till "Det här vill jag inte ställa upp på". Dålig självkänsla och taskigt självförtroende gör sig smärtsamt påmint därmed.


Har dryftat det hela med ett antal nära och kära och alla har tyckt att det hela är toppen men alla har också slängt ur sig "Du får väl ett arvode för artikeln?". Mailade en när och kär vän. Hennes kommentar "Se till att få betalt enligt gängse prislista för frilansare".


Tänk, mitt i denna omvälvande situation har jag inte för en sekund funderat på varken kronor eller ören. Visste knappt att jag faktiskt kunde få betalt. Naiv, blåögd eller bara dum i huvudet? Noop, jag prioriterar kanske lite annorlunda än många andra eller så är jag dålig på att se om mitt hus.

 
 
Ingen bild

Ingrid

18 oktober 2009 11:09

Men Helene, det är ju alldeles underbart!
Go for it, alla duktiga skribenter har taskigt självförtroende för de har ingen aning om hur duktiga de är...och du skriver utmärkt!
Heja heja!

 
Ingen bild

Helene

23 oktober 2009 15:58

Tack och puss och kram Ingrid. Jag blev så glad över ditt inlägg. Det är min dåliga självkänsla och taskiga sjäkvförtroende som gjort att jag dröjt med svaret men du ska veta att jag blev såååå vansinnigt glad över ditt inlägg.

Löööve / Helene

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 18 juni 2010 20:04

Hinner inte med bloggen just nu. Vacklar ur sängen i ottan, fixar mig inför arbetsdagen, sticker hemifrån vid 06.45 *piiip*. Äntrar kontoret, arbetar hårt och intensivt men med ett leende på läpparna. Vacklar hem vid 5-snåret, äter, roar mig med dive...

Av Helene - 6 juni 2010 13:53


Sköna söndag! Sambon är åter igen på kurs. Jag och yngsta sonen tog en promenad till affären. Jag lyssnade på musik via mobilen och tog några danssteg på vägen. Sonen låtsades som om han inte kände mig.    Skön och härlig har helgen verkligen va...

Av Helene - 28 maj 2010 18:44


Jag är fullständigt galen i brittisk och Irländsk film och tänkte tipsa om 5 filmer  som jag tycker att man ska se. Först ut och på plats 5 är filmen "Withnail & I" från 1987 med Richard E Grant och Paul McGann i huvudrollerna som de två arbetsl...

Av Helene - 15 maj 2010 14:58

Vilken vecka! Har drabbats av en inflammation i en ankel/vrist och har därför varit tvungen att plocka fram mina gamla kryck-käppar för att klara av att ta mig fram. Smärtan är olidlig och jag kan - trots käpparna - bara gå med små, små myrsteg. Det ...

Av Helene - 8 maj 2010 13:50

Oj vad dagarna ramlar på. Bloggen hinns inte med och lite trötter är jag allt av allt nytt men lycklig, glad och nöjd. I mitt tidigare inlägg skrev jag om lilla M, en liten vovve som får följa med min arbetskamrat till jobbet ett par dagar i veckan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards