Alla inlägg den 2 november 2009

Av Helene - 2 november 2009 14:19

Ska strax dra på mig stövlar och jacka och gå ut en stund. Promenera förbi kiosken och köpa mig en korsordstidning. Jag tycker om vädret ute idag. Faktum är att jag tycker om dessa gråa höstdagar. Jag finner de icke alls trista, bara stämningsfulla och nästan lite mystiska. Nästan lite "Twilight-väder". Dessutom är ju naturen verkligen ett under ibland i att balansera upp saker och ting. Alla träd lyser i gult och rött.  


Det är precis som med bifogad bild av Queen Elizabeth II, Drottning av Storbritannien samt även drottning av följande samväldesriken; Antigua och Barbuda, Australien, Bahamas, Barbados, Belize, Grenada, Jamaica, Kanada, Nya Zeeland, Papua Nya Guinea, Saint Christopher och Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent och Grenadinerna, Salomonöarna och Tuvalu. *Puh* The lady must be very busy!   


Jo, åter till bilden av drottningen. Vad skulle hennes lilla outfit med tillhörande hatt vara om hon inte hade muntrat upp det hela med en färgklick i form av en bukett med knallrosa rosor? Bara beige, beige,  gråaktig och trist. Men här fick hon till det. Skrattande En underbar kontrast. Och så är det ute också. Grått men färgrikt!

Ovido - Quiz & Flashcards