Alla inlägg den 13 november 2009

Av Helene - 13 november 2009 11:08

Ingrid har en sådan fin bild på sin blogg med en skotsk terrier i en badbalja och den - för den skotska mannen - traditionella högtidsdräkten med kilt och accessoarer, hängandes på tork.


http://igurt.bloggagratis.se/2009/11/12/2178984-baddags/



Bilden återuppväcker naturligtvist den aldrig besvarade frågan; Bär de något under kilten? Se, det hänger nämligen ett par kalsipper på tork.


Detta fick mig att tänka på en underbar bild på Lisbeths skotteblogg. Den bilden och kommentarerna till inlägget genererade ett antal skrattanfall hos undertecknad.


http://skotte.bloggagratis.se/2008/09/02/925708-dressed-for-success/


Kom också att tänka på då yngsta sonen (12 år gammal), för ett par veckor sedan skulle åka på ett höstlovsläger under tre dagar. Man måste låta sina barn ta lite eget ansvar annars lär de sig aldrig, så jag överlät packningen till honom. MEN, som den oroliga och ömma modern jag trots allt är så kunde jag inte låta bli att kontrollera väskans innehåll och skrattade gott. Han hade packat ner sin skinnjacka!! Skinnjacka när de skulle vistas ute i skog och mark mest hela tiden! Kollade vidare i väskan och fann endast ett par kalsonger.


Jag: - L, du har ju bara packat ner ett par kalsonger!?

L: - Ja, men jag har ju ett par på mig också!


Jag säger då det! Det gäller att prioritera rätt här i livet!



Ovido - Quiz & Flashcards