Alla inlägg den 12 november 2009

Av Helene - 12 november 2009 19:56

Högt upp på min önskelista står en sparkstötting.  Jag älskar att sparka mig fram på en sådan. Tycker det är hur kul som helst och man får massor med motion på köpet. Farmor och farfar hade en spark ute på sitt landställe och jag anmälde mig alltid frivilligt då farmor behövde något från affären. Det tog en 20 minuter att gå till affären men med sparken var man där på ett kick! Matkassen på sittdelen och så sparkade man sig hem igen.


Fast där jag bor tror jag tyvärr att den allt som oftast skulle bli stående under vintern. Här plogas, skottas och sandas det i ett under vintern vilket i och för sig är positivt. Jag blir alltid så nervös när jag ser gamla tanter och farbröder - med svaga lårbenshalsar - som hasar sig fram på isigt och halt underlag, men att åka spark blir då en omöjlighet.


Kanske kan då detta vara en lösning? En spark där man kan sätta på hjul! Jag tror dock inte det ger samma känsla.

http://www.smamaskiner.se/allprodukter/vansbrosparken.html

Ovido - Quiz & Flashcards