Alla inlägg den 23 december 2009

Av Helene - 23 december 2009 12:38

Nyss hemkommen från ett besök vid mormor och morfars grav. Samåkte med lilla mamma. Möttes av en översnöad grav. Fick gräva fram lyktan från Alla-Helgonahelgen och tända ett nytt ljus. Nu hoppas vi att den får brinna åtminstonde hela Julafton och hela Juldagen (som var morfars favoritdag under julen). Så underbart fridfullt att besöka en tyst kyrkogård inbäddad i snö när man vet att det samtidigt råder smärre kaos i den stora stadens affärer.


För en gångs skull ligger jag i fas i planeringen. Allt tack vare M. Han är en stjärna på att planera och agera och göra det han har planerat i tid och när han sagt att han ska. Vet inte hur många gånger M sagt till mig; "Proper Prior Planning Prevents Poor Performance". Det jag har kvar att göra är att


1) Klä granen

2) Susa runt med dammsugare och mopp

3) Hänga upp barnens julstrumpor och fylla dessa (man blir aldrig för gammal för julstrumpor)

4) Städa marsvinsburar (2 stycken)


I övrigt är det klart. Alla julklappar är inköpta och inslagna förutom en som M ska införskaffa efter jobbet. Maten är färdig (så långt som man kan förbereda den). Det är julpyntat och barnen är tysta och snälla (de vågar väl inget annat dagen före Julafton).


I övrigt ber jag också att få önska mina bloggläsare en underbar Jul var ni än må befinna er. Extra varma julhälsningar får Lisbeth och Ingrid.

 


Ovido - Quiz & Flashcards