Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Helene - 2 mars 2010 18:38

Varför ska jag alltid drabbas av fel saker vid fel tidpunkt? Jag har ett superviktigt, nästintill livsavgörande möte på fredag men vad händer?  Jo, jag går och blir sjuk. Igår kväll började det klia i halsen, klia i ena örat, kände mig frusen och matt. Idag vaknade jag med feber, halsont, en näsa som rinner. Jag kraxar, har ett blytungt huvud och är gråtfärdig. Jag har inte varit sjuk på minst ett år. Varför just nu?


" - Men skärpt till dig människa, det är ju bara tisdag. Du ska se att du är frisk, pigg och alert på fredag" tänker ni.


Jo, förvisso! Men med min vanliga djefwla otur har väl denna bonnförkylning övergått till lunginflammation tills på fredag, dubbelsidig sådan och jag ligger på KS och dess infektionsklinik och får syrgas....!


Trots allt har jag överlevt dagen och med två sportlovslediga söner så är jag tacksam över att jag ialla fall inte känner mig sämre. Yngsta sonen, aka "den vilda kocken", och jag lagade raggmunk med stekt fläsk till lunch. Eller rättare sagt och mer sanningsenligt; jag rev potatisen, sen fick sonen göra resten vilket han klarade galant. Bildbevis nedan.

 

Ovido - Quiz & Flashcards