Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Helene - 15 mars 2010 10:04

Jag har upptäckt att det finns en fördel med att gå hemma och dra benen efter sig, nämligen alla snabba beslut som kan fattas. Låt mig förklara; Det händer att sambon ringer från jobbet eller matvaruaffären och följande konversation utspelar sig;


M - Har vi någon grädde hemma?

Jag - Vilken typ av grädde?

M - Vispgrädde!

Jag - En sekund så ska jag kolla!


(här reser jag på mig och går ut i köket och kikar i kylen)


Jag - Noop, inte så mycket som en deciliter.

M - Okidoki, tack bra, då köper jag det! (klick, telefonsamtalet avslutas)


När jag arbetade och satt på jobbet hände det att sambon ringde och följande konversation utspelade sig;


M - Har vi någon grädde hemma?


(Jag sitter med ett jobbigt excelark och försöker få ordning på en driljoner poster och är djupt koncentrerad)


Jag - Eeeeh?

M - Hallå, hörde du frågan?

Jag - Eeeeh, vad för fråga?

M - Ja, har vi någon grädde hemma?

Jag - Vilken typ av grädde?

M - Vispgrädde!

Jag - Vet inte!

M - Nej, inte jag heller. Hade hoppats på att du hade koll.

Jag - Köp en "trea" för säkerhets skull.

M - Känns onödigt om vi redan har grädde.

Jag - Fast jag kan laga något med den imorgon. Korvstroganoff t ex!

M - Du vet att jag inte gillar korvstroganoff.

Jag - Ja men då lagar jag väl något annat annars går det kanske att frysa grädden!? Eller? Kan man frysa grädde?

M - Jag vet inte. Kanske funkar om man bara ska ha den i matlagning.

Jag - Ja men köp en "trea" grädde då.

M - Okidoki, tack bra, då köper jag det (klick, telefonsamtalet avslutas)


Som sagt var, snabba beslut!

Ovido - Quiz & Flashcards