Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Sealy & Scottie

Av Helene - 22 januari 2009 09:22

Det är tydligt att en bloggare nära undertecknad har drabbats av den stora längtan. Med anledning av detta får en väl bjuda på lite ögongodis så här på förmiddagskvisten. Förvisso i tecknad form, but you'll get the picture (oj vad fyndigt det blev).


Två bedårande valpar; en Sealyhamterrier

och en Skotsk terrier



 
 
 
Lisbeth

Lisbeth

22 januari 2009 11:28

Bu-hu-äääh, Helene...

Då är vi två som sitter och trånar!
Tryck på länken så får Du se!

Undrans vem som blir först innahavare av längtansobjektet?

http://skotte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene

22 januari 2009 12:31

Tittat och beundrat och ja, vem månne bli först? Jag har alltid haft tre kriterier för val av ras och då tänker jag på de ytliga kriterierna. Självklart vill jag ha en frisk och sund ras men om man får vara lite utseendefixerad också så...! Dessa tre kriterier är av de slag som jag inte vill ha hos en hund. Låter konstigt men jag tror du förstår;

1) Jag vill inte ha en ras som tillhör terriergruppen

2) Jag vill inte ha en ras som inte når mig åtminstonde till knäna

3) Jag vill inte ha en vit hund

Ursäkta, men detta råkar vara Sealyn i ett nötskal. Hur gick detta till?

 
Lisbeth

Lisbeth

23 januari 2009 10:53

Kära Helene!

Det blir ALDRIG som tänkt var, men ibland kan det bli bättre...

http://skotte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lisbeth igen

23 januari 2009 13:11

Tillägg:
Jag har aldrig kommit på idén att ha en terrier - fast jag iofs alltid tyckt de var fina och särskild då skottar...

När så lilla I blev med skotte så var det rena Sesam - underbara härliga skottar & så förståss allt runt-om-kring i sann brittisk anda, vilket jag älskar!

Började tråna efter ett sådant underverk; en valp, flicka och svart. Var det tänkt!

Nu sitter jag räddningslöst förlorad i en vuxen, pojke och brindle.

Det blir aldrig som man tänkt!

 
Ingen bild

Helene

23 januari 2009 15:00

Nej, det blir aldrig som man tänkt eller planerat. Av den orsaken anser jag att man inte ska vara alltför tvärsäker på vad man vill ha innan man ens har gett något annat en chans. Av samma orsak som jag inte tycker att man ska jaga en schablonbild av vad man söker hos en man/kvinna och rata alla som inte lever upp till den uppmålade bilden. När kärleken ramlar över den kan den vara både oväntad och oplanerad. Första gången jag träffade Mark tyckte jag att han var en "stroppy English prick". Och då hade jag inte ens pratat med honom. Andra gången blev jag handlöst förälskad. Så kan det gå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 18 juni 2010 20:04

Hinner inte med bloggen just nu. Vacklar ur sängen i ottan, fixar mig inför arbetsdagen, sticker hemifrån vid 06.45 *piiip*. Äntrar kontoret, arbetar hårt och intensivt men med ett leende på läpparna. Vacklar hem vid 5-snåret, äter, roar mig med dive...

Av Helene - 6 juni 2010 13:53


Sköna söndag! Sambon är åter igen på kurs. Jag och yngsta sonen tog en promenad till affären. Jag lyssnade på musik via mobilen och tog några danssteg på vägen. Sonen låtsades som om han inte kände mig.    Skön och härlig har helgen verkligen va...

Av Helene - 28 maj 2010 18:44


Jag är fullständigt galen i brittisk och Irländsk film och tänkte tipsa om 5 filmer  som jag tycker att man ska se. Först ut och på plats 5 är filmen "Withnail & I" från 1987 med Richard E Grant och Paul McGann i huvudrollerna som de två arbetsl...

Av Helene - 15 maj 2010 14:58

Vilken vecka! Har drabbats av en inflammation i en ankel/vrist och har därför varit tvungen att plocka fram mina gamla kryck-käppar för att klara av att ta mig fram. Smärtan är olidlig och jag kan - trots käpparna - bara gå med små, små myrsteg. Det ...

Av Helene - 8 maj 2010 13:50

Oj vad dagarna ramlar på. Bloggen hinns inte med och lite trötter är jag allt av allt nytt men lycklig, glad och nöjd. I mitt tidigare inlägg skrev jag om lilla M, en liten vovve som får följa med min arbetskamrat till jobbet ett par dagar i veckan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards