Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Vintage hairstyling

Av Helene - 10 mars 2010 13:52

Någon som har boken? Är den bra? 349 kronor kostar den och kan inhandlas här; http://shop.sivletto.com


Se i menyn under "Hår och kroppsvård" samt vidare under "Hårblommor".


Enligt produktbeskrivningen;


" Andra utgåvan av denna omåttligt populära bok. Nu mer av allt!


"Vintage Hairstyling" is a step-by-step guide showing how to create hairstyles from the 1930s, 1940s, and 1950s using simple, easy-to-follow instructions. It uses over 700 brand new photographs and illustrations and detailed directions in a full-color book.

The book begins with the basic elements and works its way back to advanced techniques. It concludes with information on makeup, nails, and accessories to finish the look. No matter your skill level or hair type, Vintage Hairstyling has something for everyone.


Retro styles with Modern Techniques
Engelsk text
200 sidor"

Den verkar alldeles strålande bra!
 


 
 
Ingrid

Ingrid

10 mars 2010 14:53

Sötaste vännen, blir du enormt förvånad om jag meddelar att jag har den boken? Dock i första upplagan....skulle gärna skaffa den uppdaterade utgåvan.
Den är fantastisk! Enormt pedagogiska och enkla beskrivningar, vackra bilder och man får tusen idéer bara av att bläddra i den.

http://www.vintagehairstyling.com/ Bokens hemsida
http://www.bobbypinblog.blogspot.com/ Författarinnans blogg

http://igurt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helene

10 mars 2010 15:21

*skratt* Det fövånar mig inte alls!

Det är precis därför jag vill ha den. Jag har slut på idéer plus att jag har ett ganska nytt samlarintresse. Jag har börjat samla på gamla fina hårnålar. Dessa bör komma till användning.

 
lisbeth

lisbeth

11 mars 2010 06:47

Så ni håller på... receptutbyte, högoktaniga frukostar och vintage hairstyling...

Må en åldrad föredetting bekänna sig som smått avundsjuk! Var är den roliga kompis som håller på med sånt?

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helene

11 mars 2010 14:59

Men snälla älskade Lisbeth. Det är ju just du och min egna mamma, våra mormödrar och farmödrar som Ingrid och undertecknad ser upp till och inspireras av. Jag kan försäkra dig att jag på intet sätt ser varken dig eller min egen mamma (född 1945) som en föredetting. Jag (och jag tror ingrid också) skulle gärna se er två dela med er lite mer av er kunskap om 40-, 50-, och 60-talet. Join the club med andra ord kära Lisbeth.

 
Ingen bild

Helene

11 mars 2010 15:01

Men snälla älskade Lisbeth. Det är ju just du samt min mamma, våra mormödrar och farmödrar som Ingrid och undertecknad ser upp till och inspireras av. Jag kan försäkra dig att jag på intet sätt ser varken dig eller min egen mamma (född 1945) som en föredetting. Jag (och jag tror ingrid också) skulle gärna se er två dela med er lite mer av er kunskap om 40-, 50-, och 60-talet. Join the club med andra ord kära Lisbeth.

 
lisbeth

lisbeth

11 mars 2010 22:45

Käraste Helene - du som tänker så mycket och så gott om andra och så sällan framhäver dig själv... Så klart jag skojade lite (men bara lite) - men jag gläder mig åt att fina och glada flickor har funnit varandra och har roligt i gemensamma intressen!

Jag är med så klart och hejar på!

http://ulvus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 18 juni 2010 20:04

Hinner inte med bloggen just nu. Vacklar ur sängen i ottan, fixar mig inför arbetsdagen, sticker hemifrån vid 06.45 *piiip*. Äntrar kontoret, arbetar hårt och intensivt men med ett leende på läpparna. Vacklar hem vid 5-snåret, äter, roar mig med dive...

Av Helene - 6 juni 2010 13:53


Sköna söndag! Sambon är åter igen på kurs. Jag och yngsta sonen tog en promenad till affären. Jag lyssnade på musik via mobilen och tog några danssteg på vägen. Sonen låtsades som om han inte kände mig.    Skön och härlig har helgen verkligen va...

Av Helene - 28 maj 2010 18:44


Jag är fullständigt galen i brittisk och Irländsk film och tänkte tipsa om 5 filmer  som jag tycker att man ska se. Först ut och på plats 5 är filmen "Withnail & I" från 1987 med Richard E Grant och Paul McGann i huvudrollerna som de två arbetsl...

Av Helene - 15 maj 2010 14:58

Vilken vecka! Har drabbats av en inflammation i en ankel/vrist och har därför varit tvungen att plocka fram mina gamla kryck-käppar för att klara av att ta mig fram. Smärtan är olidlig och jag kan - trots käpparna - bara gå med små, små myrsteg. Det ...

Av Helene - 8 maj 2010 13:50

Oj vad dagarna ramlar på. Bloggen hinns inte med och lite trötter är jag allt av allt nytt men lycklig, glad och nöjd. I mitt tidigare inlägg skrev jag om lilla M, en liten vovve som får följa med min arbetskamrat till jobbet ett par dagar i veckan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards