Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Mer Charmin

Av Helene - 19 december 2008 09:36

Till vardags kallas Ch. Efbe's Hidalgo at Goodspice för Charmin. Så här sa hans ägare/handler Mrs. Good om Charmin efter Westminister 2008 (källa USA Today);


"In truth, Charmin, whose official name is Ch. Efbe's Hidalgo at Goodspice, is better suited to be a house pet. "He plays with all our other dogs (including his best friend, Babs, a Parson Russell terrier who also competed at Westminster) and gets dirty — a lot," Good says. Given Sealyhams are clowns, Good says a more appropriate name would be Sillyhams.


Charmin is completely smitten with Good and is never more than a foot away. "I'm his person," she says. In their hotel room in New York City, he sleeps on her bed. At home, since the bed is too high, he sleeps on the floor where Good steps down. Or he sleeps next to the toilet, appropriately enough. "He's figured out that's the first place I go after I get up," she says.


In the ring, Charmin is very discreet about his adoration for his person. "He's a cool dog," said Good, who has a wry sense of humor like her dog. "He doesn't overdo it with emotion, publicly."

However, when he finished making his final circle around the ring, he planted a few kisses on his favorite human. "When it was appropriate for a champion," Good said."


Kan man bli annat än totalcharmad av den beskrivningen? 


 
 
Ingen bild

Ingrid

19 december 2008 12:41

Kan säga att det var en njutning att få sitta på front row på WDS och se Sealyhamterriern visa upp sig :)
Underbar hund!

 
Ingen bild

Helene

19 december 2008 13:37

Kan tänka mig det *avis*

Kan också tänka mig en liten clown som värmer mina fötter på natten....!

 
Lisbeth

Lisbeth

22 december 2008 21:58

Helene, vilkjen underbar beskrivning av Charmin - den skulle jag vilja haft på skottebloggen!

Hade otur med kommenterandet - DE som dömt Charmin - skrev en lång kommentar, vilken uppenbarligen sedan försvann...

Sillyham... suck!

http://skotte.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 18 juni 2010 20:04

Hinner inte med bloggen just nu. Vacklar ur sängen i ottan, fixar mig inför arbetsdagen, sticker hemifrån vid 06.45 *piiip*. Äntrar kontoret, arbetar hårt och intensivt men med ett leende på läpparna. Vacklar hem vid 5-snåret, äter, roar mig med dive...

Av Helene - 6 juni 2010 13:53


Sköna söndag! Sambon är åter igen på kurs. Jag och yngsta sonen tog en promenad till affären. Jag lyssnade på musik via mobilen och tog några danssteg på vägen. Sonen låtsades som om han inte kände mig.    Skön och härlig har helgen verkligen va...

Av Helene - 28 maj 2010 18:44


Jag är fullständigt galen i brittisk och Irländsk film och tänkte tipsa om 5 filmer  som jag tycker att man ska se. Först ut och på plats 5 är filmen "Withnail & I" från 1987 med Richard E Grant och Paul McGann i huvudrollerna som de två arbetsl...

Av Helene - 15 maj 2010 14:58

Vilken vecka! Har drabbats av en inflammation i en ankel/vrist och har därför varit tvungen att plocka fram mina gamla kryck-käppar för att klara av att ta mig fram. Smärtan är olidlig och jag kan - trots käpparna - bara gå med små, små myrsteg. Det ...

Av Helene - 8 maj 2010 13:50

Oj vad dagarna ramlar på. Bloggen hinns inte med och lite trötter är jag allt av allt nytt men lycklig, glad och nöjd. I mitt tidigare inlägg skrev jag om lilla M, en liten vovve som får följa med min arbetskamrat till jobbet ett par dagar i veckan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards